הוספת מעלית לבניין ?

5 05 2010

רבים מאיתנו לא מקדישים מחשבה שנייה למעלית אלינו אנו נכנסים בצורה טבעית אך ללא המצאת המעלית לא הייתה אפשרית הבנייה לגובה שסביבה אנו רואים בנייה של הערים הגדולות בעולם. המצאת המעלית לא הייתה קלה ונוסו אינספור גרסאות עד להמצאתה של המעלית החשמלית המודרנית. בנוסף עד להמצאת מעצור חירום למעלית היה אמון הציבור במעליות נמוך מאוד והן לא נחשבו לפתרון פרקטי לשינוע נוסעים.

כיום מתהדרים בניינים גבוהים במיוחד במעליות מפורסמות שנעות במהירויות מדהימות ובעיצובים מדהימים ויש בניינים גבוהים במיוחד בעולם כמו בניין טאיפיי 101 בו שתי מעליות אשר נועדו כדי להגיע אל קומות התצפית והקומות העליונות ומסוגלות לנוע במהירות גבוהה מ1000 מטר לדקה!!! קילומטר לדקה בתוך מעלית / כלומר תנועה אנכית זה מרשים ביותר.

בכל זאת למעט טיולים בעולם בהם אנו עשויים להתקל במעליות כאלו ואין לנו סיכוי לנסות את המעלית של בורג' דובאי עבור רובנו המעורבות הגדולה ביותר עם מעלית היא להתקע באחת ורבנו כבר חווינו את זה.. מצב לא נעים… אל תחששו, חברת מעליות טובה תחלץ אתכם תוך זמן קצר. הטובות שבהן מחזיקות מרכז שירות 24 שעות ביממה ויש להם טכנאים בפריסה ארצית אשר מעניקים שירות מיומן.

בארץ אין לנו מעליות מפורסמות במיוחד אך יש מספר מעליות מפורסמות כמו המעליות בטיילת הראשונים בנתניה שם זוג מעליות היורדות לחוף הים והפכו כבר לאטרקציה תיירותית מאפשרות ירידה קלה, מהירה ונוחה היישר מהטיילת שעל המצוק אל חוף הים
והכל במעליות שקופות אשר מסוגלות לשנע כ60 נוסעים בכל פעם!!! כבוד..

הוספת מעלית לבניין קיים
נכון, טיפוס של ארבע קומות ברגל על בסיס יומי הוא פעילות ספורטיבית רצוייה אך מה אם אתם עם קניות? מה אם עברתם את גיל 45 והברכיים עוד כואבות מהצבא? לא חסרות סיבות בגללן הטיפוס הזה לא ממש מתקבל בחיוך בכל פעם.

האמת היא שבישראל עשרות אלפי בניינים בהם אין מעלית אך חוק משנת 1974 מחייב התקנת מעלית בכל בניין הגבוה מארבע קומות, אבל בבניינים רבים שנבנו לפני כן עדיין אין מעלית.

כיום מתרחש טרנד חדש בו של הוספת מעלית לבניין קיים ואם אתם גרים בבניין יש אולי אפילו תצליחו לנצל את תמא 38 לטובת מטרה זאת ותוכלו להוסיף לבניין שלכם מעלית חדשה דנדשה שתשדרג את איכות החיים בבניין. לרוב כאשר מתקינים מעלית חדשה על בניין קיים ובמיוחד אם הוא עומד על עמודים מחזקים את המבנה כולו בפני רעידות אדמה עתידיות שהמומחים מזהירים מהן וכך מרוויחים שתי ציפורים במכה אחת.

מקווה שמצאתם מאמר זה מעניין, בהצלחה.


פעולות

מידע על הקטע

תגובה אחת על הקטע ”הוספת מעלית לבניין ?“

16 06 2010
פאשין סטיל(02:26:43) :

כל הבלוג הזה עולה יורד אבל בעיקר עולה
אהבתי אחי.. סחטין – אל תנוח .. תן בתוכן

השאר תגובה

באפשרותך להשתמש בתגים אלה :

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>




This is a blog At.CorKy.Net